fb

איך להתחיל ללמוד תכנות מאפס?

עודכן לאחרונה: ספטמבר 2, 2024 קריירה בהייטק, ללמוד תכנות מאפס, מה עדיף תואר או קורס מקצועי
כותב: דוקטור קוד

what-to-learn

הידעתם ?


נכון לאמצע שנת 2022, יש מחסור עצום של מתכנתים בשוק העבודה בישראל, מה שמגדיל את הפער בין המשכורות של מתכנתים לעומת השכר החודשי הממוצע בישראל באופן משמעותי, היופי הגדול הוא, שכל אחד מכם יכול להפוך להיות מתכנת, החומר רץ בצורה חופשית באינטרנט, מה באמת צריך כדי להפוך להיות מתכנת? בעיקר רצון ויכולת ישיבה ולמידה.

איך זה יכול להיות שכל אחד יכול להיות מתכנת? הסיבה המרכזית היא שבתחום התוכנה גדלו כל כך המון תתי תחומים שבדוק תוכלו להתאים את עצמכם לאחד מהם, אם זה פיתוח אתרים, פיתוח אפליקציות, פיתוח שרתים, פיתוח פרונט ובק אנד פיתוח תוכנה ועוד.

אבל רגע לא חייב תואר בשביל להיכנס להייטק? התשובה היא לא, יש היום מספיק בוטקאמפים וקורסי אונליין שיכולים להוציא מתכנתים ברמת ג'וניור עם פוקוס גדול מאוד על כתיבה נכונה ועדכנית, בתואר לא בטוח שתסיימו עם יכולת כתיבה והבנה כמו של מתכנתים שיסיימו קורס של שלושה ארבעה חודשים, וזה למה? כי בתואר מתעסקים הרבה במסביב, הרבה בדרך שלאו דווקא תצטרכו כדי לתכנת אפליקציות ו UI...

קודם תבינו למה אתם פה, כסף? הנאה? מימוש עצמי?


אתם פה בשביל הכסף? זה בסדר מותר להגיד שכן, במדינת ישראל לא קל לחיות עם משכורות נמוכות, אחרי הכל דירת 4 חדרים בהרצליה כבר עולה 4 מיליון שקל...

מעבר לכסף, חשוב להבין ללמוד תכנות זה להוסיף לארסנל הכלים האישיים שלכם עוד יכולת, זה כמו ללמוד עוד שפה, ערבית סינית, זה תמיד יוסיף לערך שלכם עוד, מהסיבה שכל עדכון תוכנה כזה שאתם עושים לעצמכם, אתם בעצם פותחים לעצמכם עוד דלתות בעולם.

חשוב להבין שהמיומנות החדשה הזו של לדעת לתכנת בשפות שונות, יכולה להביא אתכם למקומות בהם אתם יכולים לעבוד למשל בתור פרילנסרים ולחיות חיי נדידה ממקום למקום, ראו את הקבוצה נוודים דיגיטליים, אנשים שעובדים מכל מקום בעולם שיש בו אינטרנט, איך הם יכולים? כי יש להם יתרון עליכם, הם יכולים לתכנת.

בחרו את הדרך שהכי מתאימה לכם


אם סתם בא לכם לפשפש ולהכיר את התחום לראות אם בכלל בא לכם לתקתק על המקלדת כל היום ולצפות במסך השני בפייסבוק שלא קורה בו שום דבר חדש במשך שעות, אתם יכולים לקחת לכם איזה קורס אונליין בכמה שקלים מאתרים כמו:

כבר ניסיתם לתכנת, אהבתם? ממש רוצים לעשות הסבת מקצוע? יש מספר אופציות העומדות לרשותכם:

ההבדל בין תואר אקדמי לקורס מקצועי

אל תקפצו קדימה מהר מידי!


יש לפעמים את הצורך הזה לרוץ קדימה, להירשם לקורס הראשון שמציעים לנו, להירשם לתואר כי כולם אומרים "חייב תואר",אז אל...

לא סתם אומרים הפזיזות מהשטן, אם תבחרו במכללה הלא נכונה יכול מאוד להיות שתבזבזו את הכסף שלכם ותקבל ערך שלא יוכל להכניס אתכם לתעשייה, תצאו מאוד ממורמרים ותרגישו מרומים.

כדי שזה לא יקרה קחו צעד אחורה, תבדקו מה באמת חשוב שיהיה במכללה, התשובה המרכזית לשאלה הזו היא, מרצה בעל שם, מרצה מקצועי שהיה לפחות סמנכ"ל טכנולוגיות בעבר ויכול להביא את הפרספקטיבה שלו גם בתור מראיין ולא רק בתור מתכנת.

תתאמנו על הקוד


נכון זה קשה בהתחלה, אבל שמתחילים להבין מי נגד מי מבינים שזה הכל לגו וזה הופך מהר מאוד למשחק שדיי קל לשחק בו, אנחנו מציעים לפני שאתם רצים ונרשמים לקורס כזה או אחר או תואר, קודם תשבו ותשחקו עם קוד, לרוב זה אומר לפתוח כתבן ולערוך שורות בודדות כדי להבין אם זה באמת מעניין אתכם או לא.

אחרי ששחקתם קצת, אתם יכולים לפתוח יוטיוב ולעקוב אחרי מובילי דעה, כאלו שיש להם ניסיון ויודעים להדריך, שם לרוב תמצאו איזה מספר סרטונים שבונים איזה פרויקט התחלתי, נסו בעצמכם.

נסו לתרגל כל מיני פרויקטים ותרגילים משלל אתרים שעוזרים בעניין, כמו Free Code Camps

תלמדו מאחרים…בעיקר מהקהילה!


שימו לב עם השנים קמו קהילות מטורפות בישראל, שווה להיכנס עוד לפני שבכלל התחלתם לרשום קוד, להכיר אנשים ולהיעזר בכוח הזה של שיתוף הידע, אל תתביישו לשאול כל שאלה,איך אני מתחיל לתכנת מאפס, או איזה שפה כדאי לי ללמוד, תגלו מהר מאוד שיש אנשים מדהימים בקהילת הקוד הישראלי.

לדבר עם אנשים זה המפתח להצלחה, כי אנשים יכולים לעזור לכם להבין איך לפתור בעיות, איך להבין קונספטים מסובכים בתכנות, או אפילו איך להיכנס למשרה הראשונה שלכם בתור מתכנת, הנה כמה שמות של קבוצות פייסבוק מומלצות שכדאי לכם להצטרף אליהם כבר עכשיו:

איך להיכנס לתפקיד הראשון אחרי שלמדתם?


תיק עבודות מרשים, תיק עבודות מרשים וייחודי, תיק עבודות מרשים וייחודי ונגיש.

ראיינו מאות מתכנתים בעבר והדבר הראשון שאנשים לא מבינים הוא, תיק עבודות מרשים. כן אם תראו למראיין בכמה שניות אפליקציה ייחודית שהוא לא ראה כבר 100 פעם לפני כן, ואם תראו לו אותה בלי שהוא יצטרך לקרוא את כל הקורות חיים המסובכים שכתבתם, הוא יתקשר אליכם.

טיפ הזהב לכניסה לתפקיד הראשון הוא לרשום קורות חיים ייחודיים והנה ניפוץ האשליות מתחיל:

מה לרשום בקורות חיים כדי להתקבל?

לסיכום


שום דבר בחיים לא פשוט, שום קורס שתקחו או תואר לא יביא אתכם ישר למשכורות של 20 ו30 ו40 אלף שקלים בחודש, מה כן? היכולת שלכם ללמוד להתמיד ולרצות להשתפר כל יום שעובר, לשמור על מוטיבציה גבוהה יום אחרי יום זו לא משימה קלה, ולכן כדאי היה שתעטפו אתכם עם האנשים הנכונים מסביב.

תזכרו תמיד, אתם המנייה הכי יקרה שיש, אם לא תשקיעו במנייה הזו, אל תתלוננו עוד 20 שנה, בהצלחה.

רוצים ייעוץ חינם מהדוקטור?

צרו איתי קשר לכל שאלה ואשמח לעזור!


לכל המעוניינים ללמוד תכנות

אני שמח להזמין אתכם להצטרף לקהילת הלומדים שלי, שם תוכלו ליהנות מהנחיה צמודה בלימודי תכנות ופיתוח, חומרי לימוד איכותיים, ועזרה הדדית של חברי הקהילה.

אל תהססו להצטרף ולקחת חלק - יחד נוכל לקדם את כישורי התכנות שלכם ולהגיע להישגים מרשימים! שאלות ובקשות נוספות יתקבלו בברכה.

דברו איתי
whatsapp
ווצאפwhatsapp דיסקורדwhatsapp