כמה מתכנתים מרוויחים בהייטק?

עודכן לאחרונה: אוגוסט 25, 2024 קריירה בהייטק, ללמוד תכנות, להיכנס להייטק
כותב: דוקטור קוד

header

האם תכנות הוא המקצוע הנחשק ביותר?


שימו לב שאנחנו בתקופת הקורונה, ובכל מקום נשמעות קריאות שמשבר כזה או אחר מתקרב, מה שבטוח הוא שתמיד הכי נכון יהיה לעבוד בהייטק הישראלי.

גם בתקופת משבר כמו הקורונה, ההייטק הישראלי תמיד בצמיחה כי זה מעבר לעוד מקומות עבודה זה החברה שיצרנו בישראל, היא סובבת סביב יזמים עם רצון ענקי להצליח, אז כן כדאי היה לכם לעבוד בהייטק התנאים,ההטבות, השכר המעודכן שיעזור לכם להרים את הראש מעל המים.

אבל האם כל מקצוע בתחום הייטק הוא כזה זוהר, והגלידות והפינוקים זורמים במסדרונות?

אז בעתיד כולם יהיו מתכנתים?


התשובה הקצרה היא כן.

בעתיד וכבר בהווה יותר ויותר אנשים מבינים שאת הדור הצעיר צריך לשלוח למקצועות ההייטק, כיום בבתי הספר לומדים אנגלית ערבית ולפעמים צרפתית, אבל בעתיד הלא רחוק שפת ג'אווה סקריפט תהיה מקצוע חובה כי העתיד שייך לתכנות.

בשנים האחרונות הכל סביבנו הפך להיות אלקטרוני, אינטרנטי, כל שינוי כזה מצריך עשרות ומאות מתכנתים שכרגע לא נמצאים בשוק. כל סופר שצורך כרטיסי אשראי דיגיטליים, כל נהג שיוצא לנסיעה על הכביש וצריך מפה שתדריך אותו בנסיעה, כל אתר אינטרנט שנותן שירותים בענן...כל אלו צורכים המון המון קוד.

לעומת מקצועות אחרים כמו עורכי דין או מקצועות הייטק כמו אנימציה, מקצוע התכנות תמיד בראש כי הקצב גדילה של הסטארטאפים והחברות גדול יותר מהקצב לימוד של האוכלוסייה וההסבה של אנשים לתחום המחשבים.

כמה אנשים אתם מכירים שאומרים לכם, עזבו זה לא בשבילי מחשבים כל היום לשבת כל היום לתכנת? זה בדיוק כוח האדם שחסר במשק. זה בדיוק כוח האדם שחסר ויוצר את יחס ההיצע וביקוש המטורף שיש בהייטק הישראלי, שכרם של המתכנים מושפע משלל הגורמים האלו,בין היתר שכרם של מתכנתים מושפע מהיצע וביקוש, מיכולתם לבצע משימות מיכולתם ללמוד ולהתחדש כל הזמן בטכנולוגיות חדשות, כמובן שגם מידת הוותק היקף המשרה וכו.

אז כמה מרוויח מתכנת מתחיל (בממוצע) בחלוקה לפי סוגי ההתמחות?


לפני שאנחנו קופצים למספרים, בוא נבין רגע איפה יש הכי הרבה דרישה, כי גם בתוך ההייטק קצב השוק משתנה, הדרישה למתכנתים בעלי התמחויות שונות כל הזמן משתנה.

בעבר מתכנתי דוט נט היו מרוויחים הכי הרבה, אבל עם התפתחותה של ג'אווה סקריפט ונוד, ולאחר מכן ספריות כמו ריאקט ואנגולר פני השטח השתנו והיום מתכנתי FE מרוויחים משכורות גבוהות אף יותר ממתכנתי C++.

שימו לב אלו נתונים שאספנו מסקרים נרחבים, משיחות שערכנות אישית עם מתכנתים שסיימו תארים וקורסי תוכנה בשנת 2021.

התפקיד השכר (ללא ניסיון)
מתכנת Realtime 8,000
מתכנת Java 11,000
מתכנת Python 12,000
מתכנת NodeJS 15,000
מתכנת GO 10,000
מתכנת אפליקציות נייטיב 13,000
מפתח משחקים ביוניטי C# 13,000
Devops 10,000-12,000
מתכנת React 12,000-16,000
מתכנת איש/אשת Big data 15,000
מתכנת.NET 10,500

כמו שרובכם יודעים כדי להיות מתכנת כיום לא חייב לעשות תואר במדעי המחשב או תואר הנדסי, רוב המתכנתים שאכן יודעים לתכנת ומותאמים יותר למקומות עבודה הם לאו דווקא מתכנתים שסיימו תואר! תואר אומנם מקנה נקודות זכות, אבל בשורה התחתונה, תואר אומר שאתם רובוט טוב שיודע לשבת על התחת, ללמוד ולבצע.

כמה מרוויח מתכנת סניור בכיר?


אם תרצו או לא הגיל עושה את שלו...

מתכנת סניור זו הגדרה מאד קשה, כי יכולים להיות מתכנתים שעובדים כבר מעל 3 או 5 שנים והם עדיין לא כל כך טובים, מתכנת סניור לרוב מוגדר בתור אחד שיודע להבין ולהכיל את כלל התמונה של פיתוח תוכנה מצד קליינט ועד צד שרת.

למשל סניור במקצוע ה FullStack

הינו אדם שיודע איך להרים שרתים מ0, איך לקנפג אותם ולעבוד עם דרכי העבודה הכי נכונות ועדכניות ל2022, הוא יודע איך התוכנה מתקמפלת ועולה לשרתים ומה התהליך שבו זה קורה, למשל סניור יבין איך CI CD עובד בזמן שגוניור לא.

סניור יבין סוגיות מורכבות יותר בבניית האפליקציה / תוכנה וידע לפתור סוגיות שכוללות ראייה רחבה שבא הפתרון הוא לאו דווקא שורת קוד בצד שרת או צד הקליינט אלה פתרון כולל לבעיה...לדוגמה,סניור ידע לתכנן את המערכת בצורה כזו שהיא תהיה סקייאבילית, שהיא תדע להמתח בצורה הכי נכונה, למשל סניור ידע לפתור בעיה כזו על ידי יצירת מיקרו שרתים וביזור בקשות.

ולכן סניור מרוויח יותר.

התפקיד 5 שנות ניסיון ומעלה
מתכנת Realtime 32,000
מתכנת Java 30,000
מתכנת Python 35,000
מתכנת NodeJS 35,000
מתכנת GO 28,000
מתכנת אפליקציות נייטיב 40,000
מפתח משחקים ביוניטי C# 25,000
Devops 35,000
מתכנת React 30,000
מתכנת איש/אשת Big data 35,000
מתכנת.NET 20,000

האם נשים מרוויחות פחות בהייטק?

התשובה הקצרה היא כן.


cover

כן, בהייטק הישראלי עדיין ישנה אפליה מגדרית, נשים מרוויחות פחות מגברים, את האפליה הזו אפשר לראות בעיקר במקצועות הניהול בין ניהול צוות ועד סמנכלי טכנולוגיה.

ישנם סיבות לפערי השכר המגדרי, ביניהם חוסר איוש של משרות בכירות C LEVEL של נשים.

מילה טובה, בשנים האחרונות הפער קטן, אומנם הקצב איטי אך ישנה הדרגה לינארית שבה המשכורות מתחילות להתקרב למשכורות של גברים.

רוצים ייעוץ חינם מהדוקטור?

צרו איתי קשר לכל שאלה ואשמח לעזור!


לכל המעוניינים ללמוד תכנות

אני שמח להזמין אתכם להצטרף לקהילת הלומדים שלי, שם תוכלו ליהנות מהנחיה צמודה בלימודי תכנות ופיתוח, חומרי לימוד איכותיים, ועזרה הדדית של חברי הקהילה.

אל תהססו להצטרף ולקחת חלק - יחד נוכל לקדם את כישורי התכנות שלכם ולהגיע להישגים מרשימים! שאלות ובקשות נוספות יתקבלו בברכה.

דברו איתי
whatsapp
ווצאפwhatsapp דיסקורדwhatsapp