מה כדאי ללמוד אחרי הצבא?

עודכן לאחרונה: אוגוסט 2, 2024 קריירה בהייטק, ללמוד תכנות, להיכנס להייטק
כותב: דוקטור קוד

what-to-learn

איזה מקצועות הכי שווה ללמוד אחרי צבא?


בואו נעשה רגע סדר.

לא משנה איזה שירות עשיתם, סביר להניח שהוא השאיר אתכם מבולבלים, ועם סיומו מגיעה היציאה לאזרחות שהיא בעצמה דבר לא פשוט. למה? כי בנקודה הזו נופלת ההבנה שאין יותר מסגרות.

פתאום הזמן שלנו ברשותנו ואפשר לעשות מה שרוצים בכל רגע נתון, אפשר לישון כל יום עד מאוחר, אין שום התחייבויות. זה אמנם נחמד, אבל כדאי להבין שכל יום שעובר זה עוד יום שלא חוזר, וכל יום שעובר המנייה החשובה ביותר שתהיה לכם בחיים לא התקדמה. המניה הזאת היא אתם.

סביר להניח שמהר מאוד תגיעו לכנסי סיום כאלו ואחרים, כנסים בהם ינסו לדחוף לכם קורסים ולגרום לכם להוציא את הפיקדון שעמלתם עבורו כל כך קשה. מה שאני ממליץ לכם - את הפיקדון כדאי שתשאירו לעת צרה. אם אתם מחפשים איזה קורס או תואר לימודי שיפתח לכם את הדלת לעבודה שווה, תמשיכו לקרוא.

אם בבתי הספר היו מורים (הכוונה היא למורים אמיתיים, כאלו שמסבירים את מהות החיים ולא את סיפורה של אנטיגונה), הייתם יודעים שאת המנייה שלכם זנחתם כבר בגיל 14. כיום, הדבר הנכון ביותר להשקיע בו זה אתם והפיתוח האישי שלכם, ולכן כדאי שתדעו אילו מקצועות יעזרו לכם להתקדם, ותעבדו באחד מהמקצועות שלא ישאירו אתכם מאחור - לא מבחינת שכר ולא מבחינת השכלה.

אם בתור תלמידים וחיילים אהבתם לעבוד בצוות, להרכיב יחד דברים ולצאת להרפתקאות - לימודי פיתוח אתרים ואפליקציות יכולים להיות אחלה פתרון עבורכם.

למה כדאי להתמקצע דווקא בתעשיית ההייטק?


אחד המקצועות הנחשקים ביותר בישראל הוא מקצוע התכנות.

כולם שואפים להגיע להייטק כי הוא מקנה חיים נוחים יותר, משכורות גבוהות יותר ובסופו של דבר - הפחתת לחץ בחיי היום יום. לעבוד בהייטק מבטיח גם הישגים משמעותיים יותר, כי אין מה לעשות - כסף, לצערנו, הוא הכל בשנת 2022, במיוחד בימים בהם המבורגר במסעדה עולה 99 שקלים ויותר.

אז איך מגיעים להייטק ואיזה מקצוע הכי נכון לכם? זו שאלה שדי פשוט לענות עליה. להלן הנוסחה:

אם כל החיים שיחקתם במחשב ובפלייסטישיין ונהנתם לדמיין כיצד את עצמכם יוצרים את השלבים? דיינו...כנראה שמתאים לכם להיות מפתחי משחקים.

אם תמיד עניין אתכם איך אתרי אינטרנט עובדים ואיך נוצרים עמודי אינטרנט של חברות או מוצרים, דיינו… כנראה שמתאים לכם להיות מפתחי אתרים.

אם תמיד עניין אתכם מהם אלגוריתמים, אהבתם מתמטיקה ועשיתם 99 יחידות, דיינו...כנראה שמתאים לכם להיות מפתחי ביג דאטה.

אם תמיד עניין אתכם לראות כיצד דברים עובדים ולפתור בעיות בעבור עצמכם ובעבור אחרים, דיינו… כנראה שמתאים לכם להיות מפתחי דב אופ.

אם תמיד חשבתם שאתם תמציאו את האפליקציה הויראלית הבאה, דיינו… כנראה שמתאים לכם להיות מפתחי מפתחי אפליקציות.

התמקצעות מלאה בפיתוח אתרים

פיתוח אתרים מחולק לקטגוריות שונות:


פיתוח צד קליינט

מפתח צד קליינט אחראי על יצירת אפליקציות ואתרים אינטואיטיביים ומהירים למשתמש. הוא אחראי, לרוב, על עבודה מול המעצבים של החברה ומנהלי המוצר. האחריות של מפתח פרונט אנד היא לבנות אפליקציה יציבה ומהירה, כזו שיכולה להציג בזמן אמת נתונים רבים שיתקבלו מצד השרת.

פיתוח צד שרת

מפתח צד שרת אחראי על יצירת שרת איתן מפתחי צד הקליינט - והאפליקציות שהם יוצרים - מתקשרים. האחריות שלו היא לדאוג שאותו שרת יהיה מהיר, יוכל לקבל מספר רב של בקשות בעת ובעונה אחת, ושיהיה מהיר תגובה על מנת שיוכל לענות לכל הבקשות שנשלחות אליו בזמן סביר.

האחריות לרוב מתחילה ונגמרת בהרמת שרת, התחברות עם ממשקי צד שלישי עבור איסוף נתונים, הרמה והחזקה של דאטה בייסים וראייה רוחבית שיכולה לגדול ולשרת מליוני בקשות.


פיתוח פולסטאק FullStack

אז מהו השוני בין פיתוח צד לקוח או צד שרת בלבד לבין פיתוח פולסטאק?

השוני הוא בכמות הידע שאותו המתכנת צובר. מתכנת פול סטאק הוא מתכנת בכיר, כזה שיודע לפתח גם צד לקוח - משמע, את האפליקציה שאיתה הלקוחות מתעסקים ומשחקים, וגם צד שרת - משמע, את השרתים שאיתם האפליקציה מתקשרת. לרוב, מתכנת כזה ירוויח יותר מאשר מתכנת צד שרת או צד קליינט בלבד. החשיבות של מפתח פול סטאק בצוות היא גדולה, משום שהוא בכיר והוא בעל הידע הנודע לעבוד עם ספריות ממשק מסובכות ושאילתות כבדות למסדי הנתונים. הוא לרוב יהיה זה שיודע כיצד לתכנת את הארכיטקטורה באופן כזה שהאפליקציה תרוץ באופן חלק והחוויה עבור הלקוח תהיה הנעימה והמהירה ביותר.

מה לומדים בקורס פיתוח אתרים?


רוב המכללות מציעות בוטקאמפ לימודי עבור הסבת מקצוע לתכנות. בבוטקאמפים האלו תוכלו ללמוד את בסיס הפיתוח של מתכנת FS FullStack, איך לעבוד עם שפת ג'אווה סקריפט HTML וCSS, איך לעבוד עם אובייקטים, מבני נתונים, איך לקחת עיצובים מסובכים, לפרק ולבנות אותם באמצעות תגיות ועיצובים מיוחדים, ועוד. בהרבה מהמכללות אף יסייעו לכם במציאת עבודה לאחר הקורס, בהכנה לראיונות עבודה ועוד.

איזה קורס הוא הקורס הכי טוב?


לשאלה הזו אין תשובה חד משמעית כי כל הקורסים טובים במידה מסוימת.

הטיפ המרכזי לבחירת בית ספר אידיאלי להסבת מקצוע הוא שכדאי לדעת את הסטאק הנלמד, לעשות שיעורי בית ולאסוף מידע רלוונטי לגבי מקומות עבודה או חברים שכבר עובדים בתעשייה. אל תתביישו לשאול את השאלות הכי קשות שיש ואל תאמינו להבטחות שווא - שום דבר לא מגיע בקלות. זה תלוי בכם, בכוח רצון שלכם ללמוד, בזמן הפנוי שתקדישו לזה, ביכולת ההבנה שלכם והרצון שיש לכם להצליח.

מה עדיף תואר או קורס תכנות?


diploma

אתם בני 21 וכרגע סיימתם צבא? יש לכם חודשים פנויים ולא חסכתם מספיק כסף כדי לאפשר ישיבה בבית ללמוד תואר מספר שנים? במקרה הזה קורס היא הבחירה הכי נכונה עבורכם. קורס, ברוב המקרים, יכשיר אנשים מוכנים יותר לקרב, ומוכנים יותר למה שמחכה להם במשרדי ההייטק. הסיבה לכך היא שבתואר משקיעים המון שנים בלמידת קונספטים, מתמטיקה ופיזיקה, דברים שלא בהכרח צריך לדעת כאשר מפתחים UI של אפליקציות.

אם תעשו תואר, יפתחו לכם דלתות למשרות מסובכות יותר - כמו בניית תוכנות מסובכות, מציאת מסלולי מבוססי נתוני לווין או כתיבת מנועי פיזיקה שיודעים לרנדר תאורות בתלת מימד בתוך הדפדפן. אין שום קורס בישראל שיעזור לכם להיכנס למשרות פיתוח תוכנה (לא פיתוח אתרים ואפליקציות), בשביל זה תצטרכו לעשות תואר.

אבל מה אבסורדי? ההיצע הוא זה שקובע את המשכורות של המתכנתים ולכן, כיום, מתכנתים שעוסקים בפרונט אנד ובק אנד (פיתוח צד קליינט וצד שרת) יכולים להרוויח - ומרוויחים - יותר מאשר מתכנתים שמרכיבים לוגיקות מסובכות בחברת וויז.


לסיכום - המנייה היא אתם


המנייה הכי חשובה שלכם היא אתם. אם לא תהיו חרוצים, לא תתמידו ולא תלמדו בכל יום שעובר - לא תגיעו רחוק. כדי להגיע למשרות השוות ביותר בשוק כיום - כמו סמנכ"ל טכנולוגיות, מנהל צוות פיתוח, ארכיטקט תוכנה ועוד - הדרך ארוכה.

בבקשה, אל תאמינו לכל מוכרי הסיפורים, אלה שמספרים לכם שאחרי הקורס שלהם ישירות תרוויחו עשרות אלפי שקלים - הדרך היא לא פשוטה, במיוחד למי שבוחר לא לעשות תואר.

רוצים ייעוץ חינם מהדוקטור?

צרו איתי קשר לכל שאלה ואשמח לעזור!


לכל המעוניינים ללמוד תכנות

אני שמח להזמין אתכם להצטרף לקהילת הלומדים שלי, שם תוכלו ליהנות מהנחיה צמודה בלימודי תכנות ופיתוח, חומרי לימוד איכותיים, ועזרה הדדית של חברי הקהילה.

אל תהססו להצטרף ולקחת חלק - יחד נוכל לקדם את כישורי התכנות שלכם ולהגיע להישגים מרשימים! שאלות ובקשות נוספות יתקבלו בברכה.

דברו איתי
whatsapp
ווצאפwhatsapp דיסקורדwhatsapp