מפתח פרונט אנד וכלים שעליו לדעת כדי להתקבל לעבודה בשנת 2024

עודכן לאחרונה: דצמבר 2, 2024 קריירה בהייטק, ללמוד תכנות, להיכנס להייטק
כותב: דוקטור קוד

what-to-learn

אז מה זה בעצם התפקיד מפתח פרונט אנד?


אם כבר התחלתם לפשפש ברחבי האינטרנט על קורס תכנות, בוודאי שמעתם לא פעם את המונח מפתח פרונט אנד, אז מה הקשר של מפתח פרונט לפיתוח אתרים ?

מפתחי פרונט אנד זהו שם נרחב למפתחים שמרבית הפוקוס שלהם הוא בפיתוח אתרי אינטרנט דינמיים. התפקיד העיקרי של מפתח פרונט אנד הוא ליצור עמודי אינטרנט חכמים שיאפשרו למשתמשים לבצע בקלות אינטראקציות שונות עם האתר, כל זה עם פיתוח נראות האתר, עיצוב האתר, ולוגיקת האתר. כל אתר שאתם גולשים אליו, מה שאתם רואים, מה שאתם לוחצים עליו הכל מנוהל על ידי קוד שכותב אותה מפתח פרונט אנד.

בעבר כאשר האינטרנט לא היה מפותח, פיתוח אתרים היה נעשה בצורה של הנגשת העמודים בצורה סטטית בהתאם לכתובת המבקשת, ככל שהתפתחו הדפדפנים ושפת ג'אווה סקריפט כך גם התפתחו שיטות עבודה חדשות בהם יצירת "אפליקציה" עבור הקליינט שבעצם יכולה לשנות ולעדכן בעמוד יחיד תכנים רבים על ידי שימוש בבקשות api, התעסקות עם העברת נתונים, קליטתם ועדכון הדפדפן עם הנתונים החדשים, כך שאין כבר צורך לקבל דפי html שונים עבור בקשות שונות.

בהמשך התפתחה השיטה שמאפשרת לנו להציג למשתמש כתובות שונות אבל בכל זאת להישאר בעמוד אחד סטטי ,שיטה זו כונתה SPA, שזה single page application, השיטה מאפשרת למשתמש לחשוב שהוא גולש בחלקי אתר שונים על ידי הצגת כתובות שונות אבל מאחורי הקלעים הוא תמיד נשאר באותו עמוד סטטי. דף יחיד שמקבל נתונים ומעדכן את התוכן.

מה המשימות העיקריות של מפתח פרונט אנד


למרות שיש המון חברות בתעשיית ההייטק ולכל חברה דרישות פיתוח שונות, סביר להניח שבמרבית המקומות המשימות העיקריות של מפתח פרונט אנד יהיו זהות.

  • בראש ובראשונה מפתח פרונט אנד בונה את האתר יחד עם המעצבים כך שהוא מטמיע את העיצוב ואת המבניות באמצעות שפות javascript html css.
  • משימה חשובה נוספת של מפתח פרונט היא ליצור אופטימיזציה לאתר, כך שהמשתמש תמיד ירגיש ויחווה אתר חלק ומהיר ללא כל בעיות איטיות למיניהם.
  • בכל זמן יש שינויים אחריות גדולה של מפתח פרונט היא תמיד ליצור עדכונים לאתר ולעדכן את ממשק המשתמש.
  • משימה חשובה נוספת היא להשיג מבניות אתר מרשימה, אשר מותאמת גם לקידום האתר seo, כך שלא רק שהאתר עונה על דרישות המהירות הנראות והלוגיקה אלה שהוא גם תואם לקידום אתרים שיעזור לקדם את התוכנה / חברה קדימה במנועי החיפוש השונים.

איזה ספריות משתמש מפתח פרונט אנד?


נמצא שרוב מפתחי הפרונט אנד, מבלים חלק גדול מזמנם בעבודה עם שפות css, html ושפת javascript. כדי לבנות את מבניות האתרים הם ישתמשו בשפת html שידועה בתור השפה העיקרית בכתיבת אתרי אינטרנט, לאחר מכן ישתמשו בשפת css כדי לעצב את האלמנטים שהם רשמו בשפת html ולבסוף ישתמשו בשפת javascript שהיא המנוע / הלוגיקה שעובדת ומאפשרת שינוי דינמי של תכנים ואף עיצובים בזמן אמת באתר.

מפתחי פרונט לרוב ישתמשו בספריות שבנויות על שפת javascript כדי לקצר את זמני הפיתוח , הם ישתמשו בשילוב של javascript עם xml ישלחו בקשות ajax יקבלו נתונים ויעדכנו שדות בצורה דינאמית בתוך האתר.

כמובן איך אפשר בלי frameworks כגון react angular & vue שיעזרו לפתח אפליקציות spa במהירות בזק. מעבר לשימוש ב javascript לפעמים למפתחי צד קליינט (מפתחי פרונט אנד) יהיו יכולות נוספות שעוזרות להם גם לפתח או לפחות לתרום או להבין את צד השרת (הצד ששולח את הנתונים לקליינט), בכדי שזה יקרה מפתחי פרונט אנד לומדים להשתמש גם בשפת nodeJs או אפילו בשפות צד שרת אחרות כמו python או PHP.

איזה כלים נוספים מפתח פרונט אנד עלול להכיר?


ברוב המקרים מפתחי פרונט יצטרכו ללמוד להשתמש ב IDE לבחירתם, Integrated development environment , הם תוכנות מחשב כמו כתבן רק הרבה יותר מקצועיות, הם תוכנות שנותנות למפתחים כלים רבים לפיתוח, השלמת קוד אוטומטית, ניפוי שגיאות , מציאת שגיאות בזמן אמת, קידוד הקוד , המרתו , הפעלת שרת לוקאלי עבור פיתוח ועוד.
התוכנות העיקריות שבהם מפתחי פרונט עובדים הם ה IDE בשם visual code הלא היא vscode מבית מיקרוסופט , לעומתה יש את תוכנת webstorm של חברת jet-brain.
שניהן תוכנות מעולות והשימוש בהם והבחירה בין שניהם באמת על פי טעם וריח.
בהרבה מקרים מפתח פרונט הוא איש בעל עין ייחודים לגרפיקה, יש לו את הטאצ' שלו ויש לו יכולות להבין עיצובים לעומק ,בהתאם לגודל הפרויקט ישנם פעמים בהם מפתח פרונט אנד יכול לערוך או לעצב את העיצוב בעצמו בעיפור ונייר או בתוכנות עריכת גרפיקה מקצועיות כמו פוטושופ, או אתרי אינטרנט מובילים שעוזרים לפתח אבי טיפוס בגרפיקה כמו Figma או avocode .

איזה יכולות על מפתח פרונט אנד לדעת ולשלוט?


יכולת שימוש ב css preprocessor - מעבד קדם css הוא תוכנית המאפשרת ליצור קבצי css שהתחביר שלהם תקין וסופי והם מיוצרים מכתיבה של קבצי Scss או SASS או אף קבצי LESS שהם מעין הרחבות לשפת css המקורית, כתיבה באמצעות scss מקצרת ועוזרת למתכנת פרונט אנד ליצור משתנים פונקציות ועיצובים חזרתיים בקלות וכך מקצרת את זמן כתיבת האפליקציה / האתר.

יכולת שימוש בממשק API ושירותי RESTful - לרוב צד קליינט מבקש נתונים מצד שרת, צד שרת מחזיק את הנתונים של משתמש מסוים למשל מה כמות הביטקוין שמחזיק ארנק מסוים של המשתמש, המידע שעובר בין צד שרת לצד קליינט מחייב את מתכנת הפורנט לדעת איך להשתמש בפרוטוקולים הנכונים עבור שליחת וקבלת הנתונים.

יכולת לעצב אתר שהוא רספונסיבי גם למכשירים ניידים - נכון להיום רוב הטראפיק שמגיע לאתרי אינטרנט מגיע ממכשירים ניידים, כך שאתר שאיננו מותאם כמעט ולא מקבל יחס מצד המשתמשים ואף מצד מנועי החיפוש, עיצוב רספונסיבי מאפשר לשנות את מבניות האתר בהתאם לגודל המסך הצופה בו.

מי שאחראי שהאתר שלנו יראה טוב ושכל הפונקציות והתוכן יוצג בצורה טובה במכשירים השונים הן טלפונים הן טאבלטים הוא מפתח הפרונט אנד , שיעשה זאת בעיקר באמצעות שימוש נכון בשפת css.

איזה טכנולוגיות יכולות לעזור למפתח פרונט אנד להתקבל במהירות לעבודה?


אז למדתם איזה קורס מקיף, בוטקאמפ או אפילו תואר, זה לא אומר שאתם מוכנים לקרב.

הנה רשימה של דברים שחובה למפתח פרונט אנד לדעת:
הנה רשימה של סקילים שרצוי שמפתח פרונט אנד ידע:
הנה רשימה של סקילים שיתנו יתרון משמעותי לכל מפתח פרונט אנד:

רוצים ייעוץ חינם מהדוקטור?

צרו איתי קשר לכל שאלה ואשמח לעזור!


לכל המעוניינים ללמוד תכנות

אני שמח להזמין אתכם להצטרף לקהילת הלומדים שלי, שם תוכלו ליהנות מהנחיה צמודה בלימודי תכנות ופיתוח, חומרי לימוד איכותיים, ועזרה הדדית של חברי הקהילה.

אל תהססו להצטרף ולקחת חלק - יחד נוכל לקדם את כישורי התכנות שלכם ולהגיע להישגים מרשימים! שאלות ובקשות נוספות יתקבלו בברכה.

דברו איתי
whatsapp
ווצאפwhatsapp דיסקורדwhatsapp